' Milka zegt zich met de campagne uitsluitend en alleen te richten op millennials, (vaak gehanteerde definitie: geboren tussen 1980 en 1996, dus nu grofweg 24-40 jaar oud).
Ze hebben een grote leeftijds categorie, van jong tot oud koopt het. De doelgroep begint met een leeftijd van 12 jaar en eindigt met een leeftijd van 65 jaar. Omdat de chocola niet duur is wordt het veel verkocht en kan iedereen het ook betalen.
Een doelgroep is een groep mensen of klanten die een bedrijf of organisatie wil benaderen om een product, dienst of informatie onder de aandacht te brengen.
Kinderen mogen niet worden uitgebuit. We werken al meer dan een decennium samen met onze partners om kinderarbeid uit onze toeleveringsketen te verwijderen. We hanteren een holistische benadering om basisoorzaken zoals armoede en een gebrek aan infrastructuur aan te pakken.
'Teder smaakt beter' is de slogan van een nieuwe merkpositionering van chocolademerk Milka. Het merk roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid.
In 1901 bracht de chocolatier Philippe Suchard in Neuchâtel (Zwitserland) de eerste melkchocolade op de markt onder deze naam. Het merk Milka heeft een zeer bekend symbool: de "Milka-koe". Opmerkelijk aan deze koe is de lila kleur en de Alpenkoeienbel rond haar nek.
De paarse koe Lila van de Milka-verpakkingen heeft Kerstvakantie en wordt tijdelijk vervangen door Gerda, Katja, Lola, Marisa en Moocha. Milka wil uit hun naam alle koeien eren voor hun aandeel in de Milka-chocolade.
Mondelēz heeft in de afgelopen jaren duizenden gedoneerd aan Amerikaanse politieke partijen, wat heeft geleid tot de laagste beoordeling voor politieke donaties. Daarnaast, voor consumenten die zich zorgen maken over dierenmishandeling, terwijl het merk zelf niet op dieren test , staat het bedrijf dierproeven toe wanneer dit wettelijk vereist is.
De Milka reep heeft een nieuwe uitstraling gekregen. Zo is de reep in een moderner jasje gestoken. Verder is de vorm ronder geworden wat zorgt voor een nóg fijnere smaakervaring. Daarnaast heeft ook onze mascotte, Lila de koe, een eigen plekje gekregen.
De repen van Milka hebben geen Fairtrade, Biologisch of Rainforest Alliance keurmerk. Milka is wel aangesloten bij Cocoa Life en heeft als doel om uitsluitend duurzaam geteelde cacao te gebruiken.
Wat is een doelgroep? Een doelgroep is een van deze meer specifieke groepen mensen binnen uw bredere doelgroep . Ze identificeren meer gedefinieerde en specifieke groepen mensen binnen de bredere doelgroep waarvan er veel kunnen zijn.
Binnen een markt kunnen doelgroepen worden onderscheiden doordat de leden van de groep bepaalde kenmerken delen. Enkele voorbeelden van doelgroepen: jongeren, hoger opgeleiden, huisvrouwen, werkzoekenden en early adopters. In marketing neemt het begrip doelgroep een belangrijke plaats in.
Consumentenvoorkeuren en demografie
Millennials en Gen Z zijn met name belangrijke demografische groepen voor chocolademerken om op te richten. Deze groepen geven vaker prioriteit aan duurzame en ethische inkooppraktijken, evenals unieke smaakervaringen.
Chocolade, erg rijk aan vetten, is zeer geschikt voor het maken van desserts of gebak, maar is niet makkelijk verteerbaar voor kleintjes. U kunt dus tussen 2 en 3 jaar beginnen met het geven van bij voorbeeld fruit met gesmolten chocolade.
In de leeftijd van 4-17 jaar is de consumptie van zoetwaren het hoogst.
Als het gaat om chocolade- en snoeprepeneters, is de merkbekendheid van Milka in Duitsland 97 procent. De enquête werd uitgevoerd met behulp van het concept van ondersteunde merkherkenning, waarbij respondenten zowel het logo van het merk als de geschreven merknaam te zien kregen.
Milka is een Zwitsers merk van chocolade zoetwaren . Oorspronkelijk gemaakt in Zwitserland in 1901 door Suchard, wordt het geproduceerd in Lörrach, Duitsland, vanaf 1901.
Let op: Om productietechnische redenen bevat het product een zeer kleine hoeveelheid alcohol (vergelijkbaar met het natuurlijke alcoholgehalte in fruit, vruchtensappen of brood).
Het is 100% vegetarisch en is gemaakt met hoogwaardige ingrediënten. Het heeft een houdbaarheid van 270 dagen. Bewaarinformatie: Bewaar op een koele en droge plaats, uit de buurt van direct zonlicht.
Alle soorten chocolade zonder alcohol zijn halal.
Milka is een chocolademerk dat wordt geproduceerd door Mondelez International. De ingrediënten in Milka-chocolade kunnen variëren, afhankelijk van het specifieke product, maar sommige producten kunnen ei-ingrediënten bevatten, zoals eiwitpoeder of eigeelpoeder .
Philippe Suchard begon chocolade te produceren in zijn geboortestad Serrieres bij Neuchâtel. Het geboortejaar van MILKA. Inschrijving van het merk in het handelsregister van het “Keizerlijk Agentschap voor Patenten” in Berlijn. De naam is een samenvoeging van de belangrijkste ingrediënten, melk en cacao.
Een productwaarheid die moeilijk te geloven is als je mascotte een neppe paarse koe is. Om dit verhaal te vertellen, hebben we besloten om de lila mascotte uit de verpakking te halen en ruimte te maken voor de echte sterren van Milka: de echte alpenkoeien die de melk produceren .
Jumbo heeft een akkoord gesloten met vier grote voedingsleveranciers, waardoor lege schappen in de winkel langzaam weer gevuld zullen worden. Het gaat onder meer om merken als Milka, Oreo en Douwe Egberts.