Uitgelicht: Zweden. Het gaat om moederbedrijf Mondeléz, dat bekend is van populaire merken als Milka en Toblerone.
Als het gaat om chocolade- en snoeprepeneters, is de merkbekendheid van Milka in Duitsland 97 procent. De enquête werd uitgevoerd met behulp van het concept van ondersteunde merkherkenning, waarbij respondenten zowel het logo van het merk als de geschreven merknaam te zien kregen.
Milka is een chocolademerk van het bedrijf Mondelēz International. In 1901 bracht de chocolatier Philippe Suchard in Neuchâtel (Zwitserland) de eerste melkchocolade op de markt onder deze naam.
' Milka zegt zich met de campagne uitsluitend en alleen te richten op millennials, (vaak gehanteerde definitie: geboren tussen 1980 en 1996, dus nu grofweg 24-40 jaar oud). Om die doelgroep warm te laten lopen voor de activatie wordt samengewerkt met Deliveroo, Spotify en Tinder.
Oorspronkelijk gemaakt in Zwitserland in 1901 door Suchard, wordt het vanaf 1901 geproduceerd in Lörrach, Duitsland . Sinds 2012 is het eigendom van het Amerikaanse bedrijf Mondelez International, dat in de voetsporen treedt van zijn voorganger Kraft Foods Inc., dat het merk in 1990 had overgenomen.
Milka-chocolaatjes zijn in 1901 in Zwitserland ontstaan. Het populaire merk is in de afgelopen 120 jaar vele malen van eigenaar gewisseld en maakt momenteel deel uit van het Mondelez-portfolio. Een groot aantal Milka-chocolaatjes wordt in Duitsland geproduceerd.
Mondelēz International stelt mensen in staat om op de juiste manier te snacken in meer dan 150 landen over de hele wereld. Wij zijn toonaangevend in de toekomst van snacken met iconische wereldwijde en lokale merken zoals Oreo, Ritz, LU, Clif Bar en Tate's Bake Shop koekjes en gebakken snacks, evenals Cadbury Dairy Milk , Milka en Toblerone chocolade.
De fabrieken verwerken de kostbare bonen tot onder meer cacaoboter. Chocoladefabrikanten zijn afhankelijk van cacaoboter om bijvoorbeeld chocoladerepen te kunnen maken, en kunnen nu niet aan de slag met rauwe cacao. Door de gestegen cacaoprijzen, hebben fabrikanten de prijzen van hun chocolade ook moeten verhogen.
Dit fenomeen noemen we inburgering. Dankzij deze inburgering heeft Milka met succes een monopolie weten te verkrijgen op een specifieke kleur paars, namelijk die met de Pantone kleurcodes tussen “E 176-4” en “E 176-3”, voor chocolade.
Jumbo heeft een akkoord gesloten met vier grote voedingsleveranciers, waardoor lege schappen in de winkel langzaam weer gevuld zullen worden. Het gaat onder meer om merken als Milka, Oreo en Douwe Egberts.
Inschrijving van het merk in het handelsregister van het “Keizerlijk Agentschap voor Patenten” in Berlijn. De naam is een samenvoeging van de belangrijkste ingrediënten, melk en cacao. Sinds het begin is de verpakking paars. 1909 werd milka voor de eerste keer in Duitsland geproduceerd en verkocht.
Milka is een bekend chocolademerk uit Zwitserland. Milka is bekend vanwege de in een lila-verpakte chocoladerepen. Daarnaast is ook de lila koe met een koebel bekend.
Kinderen mogen niet worden uitgebuit. We werken al meer dan een decennium samen met onze partners om kinderarbeid uit onze toeleveringsketen te verwijderen. We hanteren een holistische benadering om basisoorzaken zoals armoede en een gebrek aan infrastructuur aan te pakken.
De Milka reep heeft een nieuwe uitstraling gekregen. Zo is de reep in een moderner jasje gestoken. Verder is de vorm ronder geworden wat zorgt voor een nóg fijnere smaakervaring. Daarnaast heeft ook onze mascotte, Lila de koe, een eigen plekje gekregen.
Let op: Om productietechnische redenen bevat het product een zeer kleine hoeveelheid alcohol (vergelijkbaar met het natuurlijke alcoholgehalte in fruit, vruchtensappen of brood).
De cacao die we gebruiken voor de productie van onze Milka Alpenmelkchocolade is afkomstig van vruchten van de cacaoboom. Cacaobomen groeien in de buurt van de evenaargordel. Ivoorkust en Ghana, India, Indonesië, Brazilië en de Dominicaanse Republiek zijn de belangrijkste groeiregio's waar we onze cacao vandaan halen.
De hoge kwaliteit van de cacaobonen die worden gebruikt om Milka-chocolaatjes te maken, is een van de belangrijkste redenen waarom ze zo geweldig smaken. Daarnaast is de melk die wordt gebruikt in Milka-chocolade ook van hoge kwaliteit, wat bijdraagt aan het rijke "volle romige" gevoel wanneer je een hap neemt.
Waar verkopen ze Milka chocolade in de VS? Je kunt het vinden in speciaalzaken met een Europese affiliatie of online winkels zoals GermanDeliStore.com op Amazon, Walmart en CVS . Het kan wel even duren voordat je het krijgt.
Maar het was in 1901 dat het merk de kenmerkende naam Milka kreeg en tot op de dag van vandaag levert Milka wereldwijd zowel chocolade, karamel, koekjes, cake als topping cream.
Mondelēz International heeft sterke roots in België en Nederland. Je kent ons misschien eerder via onze merken, zoals Côte d'Or, LU, Milka, Philadelphia, TUC en LiGA.
'Teder smaakt beter' is de slogan van een nieuwe merkpositionering van chocolademerk Milka. Het merk roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid.
De Milka Oreo Chocoladereep is een explosie van smaak die jouw chocoladewensen op een heel nieuw niveau brengt! Deze verleidelijke 37-gram reep is ideaal om jezelf te verwennen na een lange dag, of om te delen met vrienden, als je bereid bent tenminste!
De reden waarom de koe lila is, is simpelweg te danken aan erfgoed . Zelfs voordat de Milka-koe ontstond, werd de lila kleur gebruikt op de allereerste verpakte producten en dit is doorgegaan tijdens de reis van de chocolade. Zelfs het lettertype van de merknaam is erg luxueus en zacht, net als de chocolade zelf.
Milka is een van 's werelds meest geliefde – en herkenbare – chocolademerken. Gemaakt met Alpenmelk , verrukt Milka consumenten in Duitsland en daarbuiten sinds 1901.
Helaas wordt melkchocolade over het algemeen niet gezien als onderdeel van een gezond dieet .