Kinder is een bijzonder merk binnen Ferrero. Het werd gelanceerd in 1968 door Michele Ferrero wiens droom het was om chocolade te maken die speciaal ontwikkeld was voor kinderen.
Vandaag is het één van 's werelds grootste bedrijven in zoete voedingsmiddelen, met meer dan 35 iconische merken die worden verkocht in meer dan 170 landen. De Ferrero Groep brengt mensen over de hele wereld plezier met geliefde lekkernijen en snacks, zoals Nutella®, Kinder®, Tic Tac® en Ferrero Rocher®.
Specialisatie. Ferrero is gespecialiseerd in de verwerking van cacao, hazelnoten en melk. Het bedrijf is voornamelijk bekend van de merken Nutella , tic tac, Kinder-chocolade en Ferrero Rocher.
Ruim vijftig jaar later neemt Ferrero met meer dan 25 verschillende producten, waaronder iconische merken als Kinder Surprise, Kinder Bueno, Kinder Chocolate en Tic Tac, een stevige positie in op de Nederlandse markt en zijn onze producten geliefd door alle generaties heen.
Kinder werd
Chocolade maken is slechts één deel van ons verhaal. Op elk moment in onze geschiedenis zijn familie, kwaliteit en innovatie voor ons de kern van wat we doen. Het verhaal van Kinder begint in 1968, in het hart van het kleine stadje Alba, Italië.
Nederlandse producenten van chocolade zijn bijvoorbeeld Baronie - De Heer, A. Driessen, Droste, Verkade, Rademaker, Union Edel Chocolade, Van Houten, Venz en Tony's Chocolonely.
Ferrero, oorspronkelijk afkomstig uit Piëmont in Italië, heeft van dit lastige probleem een slimme oplossing gemaakt door een zoete pasta te maken van hazelnoten, suiker en een beetje van de zeldzame cacao. De voorvader van Nutella® werd geboren.
Giovanni Ferrero is een telg van de bekende chocoladefamilie Ferrero en staat sinds de dood van zijn vader en broer aan het hoofd van het familiebedrijf. Je kent het bedrijf niet alleen van de snoepjes die zijn naam dragen, de ferrero rocher, maar ook van Nutella, Kinder Chocolade, Mon Chéri, en Tic Tac.
Het werd gelanceerd in 1968 door Michele Ferrero wiens droom het was om chocolade te maken die speciaal ontwikkeld was voor kinderen. Om een vertrouwensrelatie te bouwen met ouders, heeft Kinder altijd gestaan voor sterke waarden die vertegenwoordigen wat ouders belangrijk vinden in de zorg voor hun kinderen.
Dit legendarische merk van de Ferrero Group zag het levenslicht in 1982 in Alba, een dorpje aan de voet van de heuvels in het Italiaanse Piëmont. Het werd gestimuleerd door het genot van een verfijnde chocoladelekkernij waar een veel breder publiek van kan genieten.
Nutella is de merknaam van een pasta voor broodbeleg van het Italiaanse bedrijf Ferrero.
De unieke smaaksamenstelling. Raffaello combineert malse kokosnoot met fijne melkroom en een hele witte amandel.
De familie Ferrero was de eerste Italiaanse fabrikant na de Tweede Wereldoorlog die productiefaciliteiten en kantoren in het buitenland opende in de zoetwarensector, waardoor de onderneming echt een internationale speler werd. De internationale expansie begon in 1956 met de opening van een grote fabriek in Duitsland.
Wij geloven we dat we, door nieuwe generaties te helpen beter te eten en drinken en meer te bewegen, de levenskwaliteit verbeteren en bijdragen aan een gezondere toekomst. Daarmee begonnen we meer dan 150 jaar geleden, toen onze oprichter Henri Nestlé een kinderontbijtgraan ontwikkelde dat het leven van een kind redde.
Ferrero legt prijs zelf op
"Ferrero bepaalt die prijzen, de retailer heeft daar nog weinig over te zeggen. Alleen de allersterkste internationale merken kunnen dat. Die slagkracht heb je alleen maar als je wereldwijd overal hetzelfde product op de markt brengt.
Kleine chocoladereepjes gemaakt van heerlijke melkchocolade met een zachte melkvulling in handige verpakte porties. Perfect om overal mee naartoe te nemen!
Boosdoeners zijn Godiva, Ferrero (van Kinder chocolade en Mon Chéri) en Mondolez (Milka, Côte d'Or). Andere chocolademerken Mars en Nestlé (KitKat, Bros) doen het iets beter.
Mogelijk kunnen de chocolaatjes salmonella-infecties veroorzaken. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) adviseert consumenten om geen enkel Kinder-chocolaatje uit de fabriek te eten.
Het is beter om uw baby niet te vaak chocolade te geven, omdat zijn spijsverteringsstelsel misschien nog niet rijp genoeg is om de cafeïne en suiker in chocolade te verteren. Geef uw baby ook niet de voorkeur aan te zoete smaken om slechte eetgewoonten te voorkomen.
Giovanni Ferrero woont in Sint-Genesius-Rode. Hij liep school in Brussel. Zijn familie heeft een speciale band met het Belgische koningshuis. Zijn vermogen wordt geschat tussen de 20 en 25 miljard euro, goed voor de titel van Rijkste Italiaan.
Belangrijkste merken: Nutella, Kinder, Rocher, Raffaello en Tic Tac. Omzet (boekjaar tot eind augustus 2021): 12,7 miljard euro. Nettowinst: 988 miljoen euro.
De delicaat zoete hazelnootcrème werd in 1940 ontwikkeld door de Italiaanse banketbakker Pietro Ferrero en is sinds 1965 ook in Duitsland verkrijgbaar.
nutella® volgt niet lang daarna (1965). Het begin van Ferrero's succesverhaal in Nederland.
Nutella® bevat palmolie omdat dit de beste optie is om ervoor te zorgen dat het product de juiste textuur en structuur heeft en omdat het de karakteristieke smaak van de andere ingrediënten niet in de weg staat. Het belangrijkste is dat palmolie geen hydrogeneringsproces hoeft te ondergaan.
De heerlijke chocopasta wordt niet alleen vervaardigd in Europa, Rusland, Canada, Australië en Zuid-Amerika, de fabrikant haalt haar grondstoffen over de ganse wereld.