Jumbo heeft een akkoord gesloten met vier grote voedingsleveranciers, waardoor lege schappen in de winkel langzaam weer gevuld zullen worden. Het gaat onder meer om merken als Milka, Oreo en Douwe Egberts.
Ivoorkust en Ghana, India, Indonesië, Brazilië en de Dominicaanse Republiek zijn de belangrijkste groeiregio's waar we onze cacao vandaan halen. 80 procent van de cacao wordt verbouwd op kleine boerderijen - ongeveer vijf tot zes miljoen wereldwijd.
Chocoladerepen van Milka, de Oreo-koekjes en zoutjes van Tuc waren al snel niet meer beschikbaar. Daarna volgden conflicten met onder meer Bonduelle, Jacobs Douwe Egberts, Dr. Oetker, Danone, Alpro en Unilever. Snoepzakjes van Haribo en chips van Pringles zijn al langer niet meer te vinden in de Jumbo-winkels.
In de schappen van Jumbo zijn momenteel weinig tot geen producten van Haribo en Coca-Cola verkrijgbaar. De reden daarvoor is een prijsconflict tussen de fabrikanten en supermarkt. De supermarktketen kan het niet eens worden met de 2 fabrikanten over de prijzen, meldt Distrifood.
Milka is een Zwitsers merk van chocolade zoetwaren. Oorspronkelijk gemaakt in Zwitserland in 1901 door Suchard, wordt het geproduceerd in Lörrach, Duitsland , vanaf 1901.
In 1901 bracht de chocolatier Philippe Suchard in Neuchâtel (Zwitserland) de eerste melkchocolade op de markt onder deze naam. Het merk Milka heeft een zeer bekend symbool: de "Milka-koe". Opmerkelijk aan deze koe is de lila kleur en de Alpenkoeienbel rond haar nek.
Mondelēz International stelt mensen in staat om op de juiste manier te snacken in meer dan 150 landen over de hele wereld. Wij zijn toonaangevend in de toekomst van snacken met iconische wereldwijde en lokale merken zoals Oreo, Ritz, LU, Clif Bar en Tate's Bake Shop koekjes en gebakken snacks, evenals Cadbury Dairy Milk , Milka en Toblerone chocolade.
Jumbo heeft een akkoord gesloten met vier grote voedingsleveranciers, waardoor lege schappen in de winkel langzaam weer gevuld zullen worden. Het gaat onder meer om merken als Milka, Oreo en Douwe Egberts.
Het gaat om producten van Jacobs Douwe Egberts, Unilever, Danone Nutricia, Beiersdorf, Kimberly-Clark en Iglo. Dit komt omdat Jumbo en leveranciers het (nog) niet eens zijn geworden over de prijzen. Het Veghelse bedrijf hanteert momenteel een boycot op meer dan 50 producten van A-merken.
Jumbo: geen boycot producten uit Israël In de media wordt de indruk gewekt dat Jumbo producten uit nederzettingen boycot. Dit is niet het geval. Een boycot zou een politieke keuze zijn. Jumbo neemt hierin geen stelling.
De Europese Commissie heeft Mondelēz, het moederbedrijf van onder andere Milka, Oreo en Trident, een boete opgelegd van 337 miljoen euro. Het concern heeft de inkoop van zijn producten over de grens voor supermarkten jarenlang bemoeilijkt.
De fabrieken verwerken de kostbare bonen tot onder meer cacaoboter. Chocoladefabrikanten zijn afhankelijk van cacaoboter om bijvoorbeeld chocoladerepen te kunnen maken, en kunnen nu niet aan de slag met rauwe cacao. Door de gestegen cacaoprijzen, hebben fabrikanten de prijzen van hun chocolade ook moeten verhogen.
Als het gaat om chocolade- en snoeprepeneters, is de merkbekendheid van Milka in Duitsland 97 procent. De enquête werd uitgevoerd met behulp van het concept van ondersteunde merkherkenning, waarbij respondenten zowel het logo van het merk als de geschreven merknaam te zien kregen.
In de schappen van Jumbo zijn momenteel weinig tot geen producten van Kraft Heinz verkrijgbaar. De reden hiervoor zou een prijsconflict tussen de fabrikant en de supermarkt zijn, meldt Distrifood. Onder de boycot vallen producten als sauzen van Heinz, kruidenpakjes van Honig en broodbeleg van De Ruijter en Venz.
Groothandel. Het Jumbo-imperium heeft zijn wortels in Veghel. In 1921, als Johan van Eerdt begint met zijn levensmiddelengroothandel onder de naam 'J.H. van Eerdt, groothandel in koloniale waren'.
De supermarktketen staat al langere tijd onder druk, bleek in februari van dit jaar al. Jumbo maakte in 2023 nog maar 22 miljoen euro winst, bijna 75 procent minder dan het jaar daarvoor. De familie Van Eerd, eigenaar van Jumbo, liet vanwege de slechte resultaten dit jaar geen dividend uitkeren.
De reden waarom de koe lila is, is simpelweg te danken aan erfgoed . Zelfs voordat de Milka-koe ontstond, werd de lila kleur gebruikt op de allereerste verpakte producten en dit is doorgegaan tijdens de reis van de chocolade. Zelfs het lettertype van de merknaam is erg luxueus en zacht, net als de chocolade zelf.
Inschrijving van het merk in het handelsregister van het “Keizerlijk Agentschap voor Patenten” in Berlijn. De naam is een samenvoeging van de belangrijkste ingrediënten, melk en cacao. Sinds het begin is de verpakking paars. 1909 werd milka voor de eerste keer in Duitsland geproduceerd en verkocht.
Bedrijven die een duidelijke en directe rol spelen in de misdaden van Israël en waar er een reëel potentieel is om te winnen, zoals het geval was bij onder meer G4S, Veolia, Orange, Ben & Jerry's en Pillsbury.
Sinds de aanvallen op de Gazastrook zijn er verschillende lijstjes gemaakt van bedrijven die het Israëlische geweld direct of indirect steunen. Enkele voorbeelden van deze bedrijven zijn Starbucks, McDonalds, Coca-Cola en Pepsi.
De paarse koe Lila van de Milka-verpakkingen heeft Kerstvakantie en wordt tijdelijk vervangen door Gerda, Katja, Lola, Marisa en Moocha. Milka wil uit hun naam alle koeien eren voor hun aandeel in de Milka-chocolade.
De cacaobonen voor Milka worden ingekocht via het Cocoa Life Programma. Dit programma houdt zich bezig met het ondersteunen van cacaoboeren. Kom hier meer te weten over het Cocoa Life programma. Alleen ingrediënten van de hoogste kwaliteit zijn gebruikt om de romige en intense Milka chocolade te ontwikkelen.
Let op: Om productietechnische redenen bevat het product een zeer kleine hoeveelheid alcohol (vergelijkbaar met het natuurlijke alcoholgehalte in fruit, vruchtensappen of brood).
Kinderen mogen niet worden uitgebuit. We werken al meer dan een decennium samen met onze partners om kinderarbeid uit onze toeleveringsketen te verwijderen. We hanteren een holistische benadering om basisoorzaken zoals armoede en een gebrek aan infrastructuur aan te pakken.