De paarse koe Lila van de Milka-verpakkingen heeft Kerstvakantie en wordt tijdelijk vervangen door Gerda, Katja, Lola, Marisa en Moocha. Milka wil uit hun naam alle koeien eren voor hun aandeel in de Milka-chocolade.
De reden waarom de koe lila is, is simpelweg te danken aan erfgoed . Zelfs voordat de Milka-koe ontstond, werd de lila kleur gebruikt op de allereerste verpakte producten en dit is doorgegaan tijdens de reis van de chocolade. Zelfs het lettertype van de merknaam is erg luxueus en zacht, net als de chocolade zelf.
Milka koe. De Milka koe De eerste verpakking van Milka chocolade in 1901 was lila en werd door een toen nog zwart-witte koe gesierd. Maar waarom uitgerekend een koe? Die koe belichaamt de Alpenwereld en de Alpenmelk beter dan welk ander dier dan ook.
Geïntroduceerd: 1901
Het merk, met zijn unieke lila verpakking en Lila , de Milka koe, heeft een toegewijde “koe-gemeenschap” van aanbiddende fans over de hele wereld!
Een productwaarheid die moeilijk te geloven is als je mascotte een neppe paarse koe is. Om dit verhaal te vertellen, hebben we besloten om de lila mascotte uit de verpakking te halen en ruimte te maken voor de echte sterren van Milka: de echte alpenkoeien die de melk produceren .
In 1901 bracht de chocolatier Philippe Suchard in Neuchâtel (Zwitserland) de eerste melkchocolade op de markt onder deze naam. Het merk Milka heeft een zeer bekend symbool: de "Milka-koe". Opmerkelijk aan deze koe is de lila kleur en de Alpenkoeienbel rond haar nek.
Er wordt gedacht dat de zeer ongebruikelijke kleuring genetisch van oorsprong is, maar wetenschappers hebben tot nu toe geen precieze verklaring gegeven. Er is momenteel slechts één eerder geval bekend: een volwassen paarse koe die in 1948 in Florida werd ontdekt .
Milka is een Zwitsers merk van chocolade zoetwaren . Oorspronkelijk gemaakt in Zwitserland in 1901 door Suchard, wordt het geproduceerd in Lörrach, Duitsland, vanaf 1901.
Dagelijks worden in onze fabrieken vele miljoenen tabletten tedere Milka Alpenmelkchocolade geproduceerd. Om ervoor te zorgen dat elke Milka tablet even goed smaakt, wordt de chocolade volgens een uniform recept en in een nauwkeurig gecontroleerd proces geproduceerd.
Helaas wordt melkchocolade over het algemeen niet gezien als onderdeel van een gezond dieet .
Jumbo heeft een akkoord gesloten met vier grote voedingsleveranciers, waardoor lege schappen in de winkel langzaam weer gevuld zullen worden. Het gaat onder meer om merken als Milka, Oreo en Douwe Egberts.
Philippe Suchard begon chocolade te produceren in zijn geboortestad Serrieres bij Neuchâtel. Het geboortejaar van MILKA. Inschrijving van het merk in het handelsregister van het “Keizerlijk Agentschap voor Patenten” in Berlijn. De naam is een samenvoeging van de belangrijkste ingrediënten, melk en cacao.
Milka werd vorig jaar soft-launched op de Britse markt en werd alleen verkocht in geselecteerde verkooppunten , zodat Kraft kon beoordelen hoe populair de reep zou zijn bij consumenten daar . Vanaf april wordt een tv-reclamecampagne gestart om de bekendheid van het merk op de Britse markt te vergroten.
Mondelēz International heeft sterke roots in België en Nederland. Je kent ons misschien eerder via onze merken, zoals Côte d'Or, LU, Milka, Philadelphia, TUC en LiGA.
Milka wordt gemaakt met melkpoeder, vergeleken met het beroemde 'glas en een half' verse melk in elke halve pond Dairy Milk , en wordt door chocoladekenners algemeen beschouwd als een inferieur product. De campagne van Kraft omvat supermarktkorting op Milka en advertenties met Alpine koeien.
1909 werd milka voor de eerste keer in oostenrijk geproduceerd en verkocht.
De fabrieken verwerken de kostbare bonen tot onder meer cacaoboter. Chocoladefabrikanten zijn afhankelijk van cacaoboter om bijvoorbeeld chocoladerepen te kunnen maken, en kunnen nu niet aan de slag met rauwe cacao. Door de gestegen cacaoprijzen, hebben fabrikanten de prijzen van hun chocolade ook moeten verhogen.
De repen van Milka hebben geen Fairtrade, Biologisch of Rainforest Alliance keurmerk. Milka is wel aangesloten bij Cocoa Life en heeft als doel om uitsluitend duurzaam geteelde cacao te gebruiken.
De hoge kwaliteit van de cacaobonen die worden gebruikt om Milka-chocolaatjes te maken, is een van de belangrijkste redenen waarom ze zo geweldig smaken. Daarnaast is de melk die wordt gebruikt in Milka-chocolade ook van hoge kwaliteit, wat bijdraagt aan het rijke "volle romige" gevoel wanneer je een hap neemt.
'Alpenmelk' is alleen een beschermde naam in Zwitserland
Producenten mogen dus zelf bepalen of ze de term 'Alpenmelk' gebruiken in de beschrijving van hun product. Zo bleek dat een Duitse boer die melk levert aan Milka zijn koeien gewoon de hele dag op stal houdt.
De cacao die we gebruiken voor de productie van onze Milka Alpenmelkchocolade is afkomstig van vruchten van de cacaoboom. Cacaobomen groeien in de buurt van de evenaargordel. Ivoorkust en Ghana, India, Indonesië, Brazilië en de Dominicaanse Republiek zijn de belangrijkste groeiregio's waar we onze cacao vandaan halen.
Als het gaat om chocolade- en snoeprepeneters, is de merkbekendheid van Milka in Duitsland 97 procent. De enquête werd uitgevoerd met behulp van het concept van ondersteunde merkherkenning, waarbij respondenten zowel het logo van het merk als de geschreven merknaam te zien kregen.
Tot op de dag van vandaag is deze violetwitte koe ( Simmentaler ras ) tegen de achtergrond van de Alpen het logo van het bedrijf Milka.
Een totaal ander soort organisatie is de 'paarse koe', een begrip dat marketingguru Seth Godin al weer 10 jaar geleden introduceerde. De paarse koe is een metafoor voor bedrijven die opmerkelijk durven te zijn. Een pleidooi voor meer paarse koeien en minder paarse krokodillen.
Volgens Bourne Creative verwijst de term "paarse koe" naar iets opmerkelijks, verbazingwekkends, unieks, opvallends, in het oog springend of ongewoons .