Wat communiceert Tony's over duurzaamheid?

Wij vinden dat bedrijven de verantwoordelijkheid hebben om de wereld socialer en duurzamer te maken. Die sociale en duurzame wereld kunnen we alleen 'samen' bereiken. We willen hierin het goede voorbeeld geven en andere bedrijven inspireren om met ons mee te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Wat doet Tony's Chocolonely aan duurzaamheid?

We betalen 'n extra Tony's premie bovenop de Fairtrade-premie, zodat de boer een leefbaar inkomen kan verdienen. De premie wordt gebruikt om inkomsten voor de boer te verhogen, zowel in geld als door investeringen in 'n hogere productie door middel van landbouwtrainingen en kwekerijen van nieuwe boompjes.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Hoe communiceert Tony's over duurzaamheid?

Tony Chocolonely's wilde hiermee de nadruk leggen op hun maatschappelijk bewuste en duurzame producten. De strategie die hier gebruikt is, wordt ook wel green marketing genoemd. Green messaging, het benadrukken van de duurzaamheid van een product, is de bekendste strategie van green marketing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op swocc.nl

Wat is het idee achter Tony's Chocolonely?

samen maken we 100% slaafvrij de norm in chocolade

Op dit moment is er moderne slavernij en illegale kinderarbeid op cacaoplantages in West-Afrika. Dit is het resultaat van de ongelijk verdeelde cacaoketen. Illegale kinderarbeid en moderne slavernij mogen niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Hoe communiceren over duurzaamheid?

Wees niet bang om te communiceren. Communiceer eerlijk en transparant en laat zien waar je mee bezig bent. Neem de consument mee in jouw duurzame journey. Zet de kritiek om in verbeter punten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op swocc.nl

Duurzaamheid, wat is nu eigenlijk het probleem

Hoe communiceer je duurzaamheid naar consumenten?

Zorg ervoor dat elke boodschap die u deelt duidelijk, bevestigbaar en accuraat is . Als uw duurzaamheidsinspanningen nog niet zijn waar u ze wilt hebben, deel dan uw doelen en hoe ze vorderen. Klanten verwachten geen perfectie, maar ze verwachten wel eerlijkheid en vooruitgang.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe communiceer je een duurzaamheidsverslag?

Voordat u communicatiekanalen selecteert, is het uitvoeren van stakeholdersegmentatie een cruciale stap in duurzaamheidsrapportage. Inzicht in de diverse interesses, zorgen en voorkeuren van verschillende stakeholdergroepen stelt organisaties in staat hun communicatiestrategieën effectief af te stemmen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is de visie van Tony's Chocolonely?

Onze visie is 100% slaafvrije chocolade. Niet alleen ònze chocolade. Maar àlle chocolade wereldwijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Wat is de strategie van Tony's Chocolonely?

Bij Tony's Chocolonely vind je chocolademakers met en missie, namelijk 100% slaafvrije chocolade. Daarmee bedoelen we niet alleen onze eigen chocolade, maar alle chocolade wereldwijd. Pas als er echt geen slavernij meer in de chocolade-industrie voorkomt, hebben wij ons doel bereikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arboportaal.nl

Wat is het verhaal achter Tony's Chocolonely?

De naam van het merk is een knipoog naar de Nederlandse oprichter, Teun van der Keuken. Teun, 'Tony', nam de bijnaam 'Chocolonely' aan als 'eenzame strijder' tegen de ongelijkheid in de cacao-industrie. Hij is naar velen cacaoplantages afgereisd om met eigen ogen de ernst van de situatie te kunnen inzien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op creamyconcepts.com

Doet Tony's Chocolonely aan greenwashing?

Zij riepen 'slaafvrij' chocolademerk Tony's Chocolonely opnieuw uit tot meest duurzame merk van Nederland en bestraften olie- en vliegmaatschappijen met lage klasseringen in de Sustainable Brand Index (SBI). Opvallende trend: greenwashing loont niet meer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op change.inc

Hoe heeft Tony's het goede voorbeeld?

Tony's geeft 't goede voorbeeld

We bouwen een netwerk van betrouwbare partners, die op lange termijn helpen onze visie te realiseren. We werken samen met coöperaties op basis van de 5 samenwerkingsprincipes en maken een virtueel platform waarop anderen met onze keten mee kunnen kijken én doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Doet Tony's Chocolonely aan maatschappelijk verantwoord consumeren?

Tony's Chocolonely wordt door Nederlandse consumenten gezien als het meest duurzame merk. Tony's Chocolonely heeft de koppositie weer overgenomen en is uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland volgens de Sustainable Brand Index 2023, waarin consumenten de meest duurzame merken aanwijzen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op duurzaam-ondernemen.nl

Is Tony's duurzaam?

De visie is niet alleen ethische chocolade voor de eigen klanten, maar ethische chocolade in het algemeen. Tony's laat duurzame en verantwoorde bedrijfsvoering zien die ook winstgevend is en kan worden opgeschaald om de hele industrie te transformeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom is Tony's Chocolonely ongelijk verdeeld?

Met de oneerlijke verdeling van onze 180 grams repen willen we alle chocofans op smakelijke wijze duidelijk maken dat de inkomsten in de chocoladewereld ongelijk verdeeld zijn. Misschien is het je opgevallen dat de onderkant van onze reep de evenaar voor moet stellen. De stukjes daarboven vormen de Golf van Guinee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Wat maakt Tony's Chocolonely een maatschappelijk verantwoorde onderneming?

Alleen samen maken we alle chocolade 100% slaafvrij

Het is onze missie om alle chocolade 100% slaafvrij te maken. Dat betekent dat we niet alleen onze chocolade 100% slaafvrij willen maken, maar alle chocolade wereldwijd. We geven het goede voorbeeld in hoe we samen een sociale en duurzame toekomst kunnen opbouwen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Is Tony's Chocolonely duurzaam?

“We zijn er ontzettend trots op dat we door consumenten voor de 6e keer zijn uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Een grote eer, zeker voor ons als impactbedrijf dat chocolade maakt. We laten al vanaf het begin zien dat een eerlijke manier van zaken doen samen kan gaan met commercieel succes.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Wat zijn de kernwaarden van Tony's Chocolonely?

Only Tony's Cultuur

en dat we – naast gek op chocolade – serieus zijn als het om mensen gaat. Tony's Chocolonely is kritisch, eigenzinnig, ondernemend en.. om blij van te worden. Bij ons zijn kernwaarden geen mooie en inhoudsloze woorden op een muur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Wat is de slogan van Tony's Chocolonely?

Succes! Tony's slogan. Dit is Engels voor: Gek op chocolade, Serieus met mensen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Waarom is Tony's Chocolonely fairtrade?

Fairtrade en Tony's roepen alle chocolademakers op om hun verantwoordelijkheid te nemen en een leefbaar inkomen de norm te maken. Betaal die hogere referentieprijs en raise the bar voor een leefbaar inkomen voor de cacaoboeren!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tonyschocolonely.com

Wat betekent een gouden wikkel van Tony's Chocolonely?

Er heerst veel onduidelijkheid over het winnen van een maand lang gratis Tony Chocolade. Veel klanten denken dat het gaat om een gouden wikkel, maar om alle repen puur van Tony zit een gouden wikkel. Het gaat om een kaartje dat verstopt zit in 5 repen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op schoonhoven.wereldwinkels.nl

Wie is eigenaar van Tony's Chocolonely?

Positie. Tony's Chocolonely werd in 2006 opgericht door journalist Teun van de Keuken in het programma Keuringsdienst van Waarde. Henk Jan Beltman leidt Tony's Chocolonely sinds 2010 en nam in 2011 een meerderheidsbelang.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op change.inc

Wat is een goed voorbeeld van duurzaamheid?

Duurzame voorbeelden hiervan zijn: Kies een energieleverancier die gebruikmaakt van 100% schone, hernieuwbare energiebronnen. Installeer isolatie voor efficiënte verwarming. Haal de stekkers van elektrische apparaten uit het stopcontact wanneer je ze niet gebruikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op edet.nl

Welke onderwerpen horen bij duurzaamheid?

Voorbeelden van duurzaam consumeren
  • duurzame producten met een keurmerk kopen;
  • afval scheiden;
  • energie besparen;
  • groene stroom gebruiken;
  • milieu bewust reizen;
  • duurzaam beleggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is duurzaamheid een kernwaarde?

Duurzaamheid als kernwaarde

Stater creëert duurzame waarde voor klanten, werknemers en de samenleving. Het beleid op duurzaamheid, gebaseerd op de ESG-principes, zorgt voor een balans tussen toegevoegde waarde voor mens en milieu enerzijds en (de continuïteit) van de organisatie anderzijds.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op stater.nl
Vorige
Heeft prei winderigheid?
Volgende
Hoe lang kun je rauw gehakt bewaren in de koelkast?