Wij vinden dat bedrijven de verantwoordelijkheid hebben om de wereld socialer en duurzamer te maken. Die sociale en duurzame wereld kunnen we alleen 'samen' bereiken. We willen hierin het goede voorbeeld geven en andere bedrijven inspireren om met ons mee te doen.
We betalen 'n extra Tony's premie bovenop de Fairtrade-premie, zodat de boer een leefbaar inkomen kan verdienen. De premie wordt gebruikt om inkomsten voor de boer te verhogen, zowel in geld als door investeringen in 'n hogere productie door middel van landbouwtrainingen en kwekerijen van nieuwe boompjes.
Tony Chocolonely's wilde hiermee de nadruk leggen op hun maatschappelijk bewuste en duurzame producten. De strategie die hier gebruikt is, wordt ook wel green marketing genoemd. Green messaging, het benadrukken van de duurzaamheid van een product, is de bekendste strategie van green marketing.
samen maken we 100% slaafvrij de norm in chocolade
Op dit moment is er moderne slavernij en illegale kinderarbeid op cacaoplantages in West-Afrika. Dit is het resultaat van de ongelijk verdeelde cacaoketen. Illegale kinderarbeid en moderne slavernij mogen niet.
Wees niet bang om te communiceren. Communiceer eerlijk en transparant en laat zien waar je mee bezig bent. Neem de consument mee in jouw duurzame journey. Zet de kritiek om in verbeter punten.
Zorg ervoor dat elke boodschap die u deelt duidelijk, bevestigbaar en accuraat is . Als uw duurzaamheidsinspanningen nog niet zijn waar u ze wilt hebben, deel dan uw doelen en hoe ze vorderen. Klanten verwachten geen perfectie, maar ze verwachten wel eerlijkheid en vooruitgang.
Voordat u communicatiekanalen selecteert, is het uitvoeren van stakeholdersegmentatie een cruciale stap in duurzaamheidsrapportage. Inzicht in de diverse interesses, zorgen en voorkeuren van verschillende stakeholdergroepen stelt organisaties in staat hun communicatiestrategieën effectief af te stemmen.
Onze visie is 100% slaafvrije chocolade. Niet alleen ònze chocolade. Maar àlle chocolade wereldwijd.
Bij Tony's Chocolonely vind je chocolademakers met en missie, namelijk 100% slaafvrije chocolade. Daarmee bedoelen we niet alleen onze eigen chocolade, maar alle chocolade wereldwijd. Pas als er echt geen slavernij meer in de chocolade-industrie voorkomt, hebben wij ons doel bereikt.
De naam van het merk is een knipoog naar de Nederlandse oprichter, Teun van der Keuken. Teun, 'Tony', nam de bijnaam 'Chocolonely' aan als 'eenzame strijder' tegen de ongelijkheid in de cacao-industrie. Hij is naar velen cacaoplantages afgereisd om met eigen ogen de ernst van de situatie te kunnen inzien.
Zij riepen 'slaafvrij' chocolademerk Tony's Chocolonely opnieuw uit tot meest duurzame merk van Nederland en bestraften olie- en vliegmaatschappijen met lage klasseringen in de Sustainable Brand Index (SBI). Opvallende trend: greenwashing loont niet meer.
Tony's geeft 't goede voorbeeld
We bouwen een netwerk van betrouwbare partners, die op lange termijn helpen onze visie te realiseren. We werken samen met coöperaties op basis van de 5 samenwerkingsprincipes en maken een virtueel platform waarop anderen met onze keten mee kunnen kijken én doen.
Tony's Chocolonely wordt door Nederlandse consumenten gezien als het meest duurzame merk. Tony's Chocolonely heeft de koppositie weer overgenomen en is uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland volgens de Sustainable Brand Index 2023, waarin consumenten de meest duurzame merken aanwijzen.
De visie is niet alleen ethische chocolade voor de eigen klanten, maar ethische chocolade in het algemeen. Tony's laat duurzame en verantwoorde bedrijfsvoering zien die ook winstgevend is en kan worden opgeschaald om de hele industrie te transformeren.
Met de oneerlijke verdeling van onze 180 grams repen willen we alle chocofans op smakelijke wijze duidelijk maken dat de inkomsten in de chocoladewereld ongelijk verdeeld zijn. Misschien is het je opgevallen dat de onderkant van onze reep de evenaar voor moet stellen. De stukjes daarboven vormen de Golf van Guinee.
Alleen samen maken we alle chocolade 100% slaafvrij
Het is onze missie om alle chocolade 100% slaafvrij te maken. Dat betekent dat we niet alleen onze chocolade 100% slaafvrij willen maken, maar alle chocolade wereldwijd. We geven het goede voorbeeld in hoe we samen een sociale en duurzame toekomst kunnen opbouwen.
“We zijn er ontzettend trots op dat we door consumenten voor de 6e keer zijn uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Een grote eer, zeker voor ons als impactbedrijf dat chocolade maakt. We laten al vanaf het begin zien dat een eerlijke manier van zaken doen samen kan gaan met commercieel succes.
Only Tony's Cultuur
en dat we – naast gek op chocolade – serieus zijn als het om mensen gaat. Tony's Chocolonely is kritisch, eigenzinnig, ondernemend en.. om blij van te worden. Bij ons zijn kernwaarden geen mooie en inhoudsloze woorden op een muur.
Succes! Tony's slogan. Dit is Engels voor: Gek op chocolade, Serieus met mensen.
Fairtrade en Tony's roepen alle chocolademakers op om hun verantwoordelijkheid te nemen en een leefbaar inkomen de norm te maken. Betaal die hogere referentieprijs en raise the bar voor een leefbaar inkomen voor de cacaoboeren!
Er heerst veel onduidelijkheid over het winnen van een maand lang gratis Tony Chocolade. Veel klanten denken dat het gaat om een gouden wikkel, maar om alle repen puur van Tony zit een gouden wikkel. Het gaat om een kaartje dat verstopt zit in 5 repen.
Positie. Tony's Chocolonely werd in 2006 opgericht door journalist Teun van de Keuken in het programma Keuringsdienst van Waarde. Henk Jan Beltman leidt Tony's Chocolonely sinds 2010 en nam in 2011 een meerderheidsbelang.
Duurzame voorbeelden hiervan zijn: Kies een energieleverancier die gebruikmaakt van 100% schone, hernieuwbare energiebronnen. Installeer isolatie voor efficiënte verwarming. Haal de stekkers van elektrische apparaten uit het stopcontact wanneer je ze niet gebruikt.
Duurzaamheid als kernwaarde
Stater creëert duurzame waarde voor klanten, werknemers en de samenleving. Het beleid op duurzaamheid, gebaseerd op de ESG-principes, zorgt voor een balans tussen toegevoegde waarde voor mens en milieu enerzijds en (de continuïteit) van de organisatie anderzijds.